Otvorena izložba „Bićanići“ u Gradskoj galeriji Labin
1.10.2019. // Labin.hr // Objavljeno u kategoriji Kultura
U petak, 27. rujna 2019. godine, u Gradskoj galeriji Labin otvorena je samostalna izložba Dine Bićanića pod nazivom „Bićanići“.
U ime Gradske galerije Labin svima prisutnima obratila se Gloria Sellan, koja je uvodno predstavila autora i izložene radove.
Dino
Bićanić rođen je u Bihaću 1980. Diplomirao je kiparstvo na Umjetničkoj
akademiji u Splitu u klasi prof. Kažimira Hraste 2007. Od 2006. redovito
izlaže na skupnim i samostalnim izložbama. Dobitnik je jedne od tri
jednakovrijedne nagrade na 39. Splitskom salonu. Autor je javne
skulpture postavljene u gradu Hvaru. Živi i radi u Hvaru.
Izložbom „Bićanići“, na kojoj izlaže 40-ak obiteljskih portreta i autoportreta, po prvi puta se predstavlja labinskoj publici.
„Ono
što prvo privlači pažnju jest svojevrsna točnost. Naime, svi radovi,
svih trideset i osam uistinu i predstavljaju Bićaniće, nema na slikama
nikoga i ničega što nije Bićanić. Pa, osim što svaka slika precizno
odgovara nazivu predstavljajući po jednog Bićanića, one su sve međusobno
različite, iz čega proizlazi da ima trideset i osam Bićanića. Osam ih
je nacrtano olovkom na plahtama, a trideset kavom na papirnatim
ubrusima.
Obitelj Bićanić živi u Hvaru i bavi se turizmom,
iznajmljivanjem apartmana. Majka, otac, dva sina, supruga jednoga od
njih i njihovo troje djece. Nacrtani su u prirodnoj veličini, reklo bi
se 1 : 1, s obzirom na klasični format plahte. Također, sudeći po
mrljama raznih oblika i veličina na plahtama, ispada kako su one bezbroj
puta upotrijebljene, sve dok, konačno nisu i umirovljene, a potom,
umjesto da ih se baci, Dino im je poklonio novu inkarnaciju, koja bi im
vrlo lako mogla osigurati i vječni život u kakvom značajnom svjetskom
muzeju. Samo što, nažalost, dotični muzeji imaju čvrsto zatvorene uši i
potrebno je glasno vikati, a Dino je prilično tih, gotovo da uopće i ne
govori. Ali, kad bi ti muzeji kojim slučajem imali i neke doušnike, oni
bi im smjesta dojavili kako serija portreta na plahtama precizno
ilustrira hrvatsku današnjicu, i to kroz njenu najsnažniju ekonomsku
granu. U kojoj ima bezbroj Bićanića koji na pet ili šest mjeseci
godišnje sele na rezervne lokacije, garaže, podrume, tavane i slično,
zato što iznajmljuju svoje domove, kao da ih je plimni val turizma odnio
u privremene špelunke i odložio na te stare plahte.
Istina je
nešto drugačija, bio je u pitanju plimni val, ali onaj pravi, morski,
koji je pred dvije godine potopio Hvar, a ujedno i portrete nacrtane na
novim plahtama što ih je Dino složene držao u podrumu. Pa bi se moglo
reći kako je serija nastala u suradnji s prirodom, priroda je dodala
svoj layer, pobrinula se da slike dobiju na autentičnoj uvjerljivosti,
da njihova mjestimična požutjelost preuzme formu što plahtama i inače
daje često preklapanje, odlaganje, pranje i peglanje, jednom riječju,
trošenje. Plimni je, dakle, val, vođen od strane prirode, a u funkciji
koautora, otisnuo svoj pečat, te time fermentirao značenje. A moglo bi
se reći i kako je zapravo zatvorio ciklus, budući da je kontekst tog
portreta potakla priroda posredstvom ljepote i privlačnosti morske obale
i tako dalje, što je između ostalog i dovelo do neprirodna sezonskog
seljenja.
Preostalih trideset Bićanića, zahvaljujući formatu,
tehnici, pa i uvijek istom kadru, predstavljaju koherentnu cjelinu, čija
konceptualna platforma proizlazi iz činjenice da se radi o
autoportretima, no da njihova međusobna različitost sugerira trideset
portreta raznih slikara, napravljenih na isti način, koji portretiraju
autora.
Varijacije na temu širokog su spektra te premda bi se
njihova različitost mogla pripisati različitim stanjima autorova duha,
ipak su one ponajprije rezultat neobična slikarska istraživanja u kojima
autora ne zanima izraz određena duševna stanja, koje je ionako, sudeći
po okolnostima, više manje nepromijenjeno, odnosno jednako nisko, nego
mogućnosti različita predstavljanja uvijek istog lica, posredstvom
slikarske vještine pronalazeći inovacije unutar zadana okvira.
(Boris Greiner...iz predgovora katalogu izložbe)
Prisutnoj
publici na otvorenju se obratio i sam autor, Dino Bićanić, uputivši
riječi zahvale, a u ime Grada Labina izložbu je otvorio zamjenik
gradonačelnika, gospodin Zoran Rajković.
Izložbu u Gradskoj galeriji Labin posjetite do 12. listopada 2019.
Izložba
je realizirana uz potporu i suradnju Pučkog otvorenog učilišta Labin,
Grada Labina, Istarske županije i Ministarstva kulture Republike
Hrvatske.
Gradska galerija Labin od 1. listopada 2019. otvorena je za posjetitelje od ponedjeljka do subote, od 10 do 14 sati.
Foto: Lejla Tomić
dino bićanić izložba kultura gradska galerija labin